Curs de competențe antreprenoriale, concurs de planuri de afaceri, practică, mentorat

Etapa 1: ianuarie 2022 - iunie 2022

Activitățile aferente Etapei 1

Curs de competențe antreprenoriale

Cursul de formare antreprenorială acreditat ANC se derulează pe parcursul a 40 de ore și se va desfășura online în perioada februarie – aprilie 2022, fiind structurat pe 3 module:

  • Antreprenoriat, Responsabilitate şi Inovare socială – fundamente și instrumente aplicative;
  • Managementul financiar al afacerii;
  • Instrumente IT pentru gestiunea afacerii.
.
Image
Perioada de înscriere la cursul de competențe antreprenoriale este ianuarie – martie 2022, pe principiul primul venit – primul servit.

Condiții de eligibilitate: cetățean român cu domiciliul / resedința în România, student la orice universitate din Romania, la studii de licență (exclus anul 1), masterat, doctorat; intenția de a implementa un plan de afaceri în regiunea de SE; nu a mai participat la alt curs de competențe antreprenoriale cu certificare ANC.

Fiecare cursant va primi o subvenție de 200 lei la finalizarea cursului și certificat de competențe antreprenoriale eliberat de ANC.

Preînscrierile se fac completând formularul online disponibil la adresa https://forms.gle/GHijUbYU1AYZDahj8. După completarea formularului online, candidatul va primi pe email formularele necesare înscrierii în grupul țintă al proiectului.

Selecția prin concurs a planurilor de afaceri ce urmează a fi finanțate

Procesul de selecție a planurilor de afaceri va fi pregătit și derulat astfel încât să asigure un demers transparent, echidistant și obiectiv, care să respecte prevederile schemei de minimis, ale ghidului și ale legislației aplicabile.
 
Planurile de afaceri supuse procesului de selecție vor include minimum următoarele elemente: descrierea afacerii și a strategiei de implementare a planului de afaceri (obiective, activității, rezultate, indicatori); analiza SWOT a afacerii; schema organizatorică și politica de resurse umane; descrierea produselor/ serviciilor/ lucrărilor care fac obiectul afacerii; analiza pieței de desfacere si a concurentei; strategia de marketing; proiecțiile financiare privind afacerea.

Planurile de afaceri vor primi finanțare în funcție de numărul de angajați prevăzuți în schema de resurse umane, astfel:

  • Ajutor de minimis mai mic sau egal cu 40.000 de euro – minim 2 locuri de muncă nou create.
  • Ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 40.000 de euro, dar mai mică sau egală cu 60.000 de euro – minim 3 locuri de muncă nou create.
  • Ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 60.000 de euro, dar mai mică sau egală cu 80.000 de euro – minim 4 locuri de muncă nou create.
  • Ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 80.000 de euro, dar mai mică sau egală cu 100.000 de euro – minim 5 locuri de muncă nou create.
Image
Image
Pentru înscrierea la concursul de planuri de afaceri, candidații vor primi o metodologie de organizare a concursului de idei de afaceri împreuna cu anexele de lucru, iar selecția va fi făcută de către o comisie independentă. Lista codurilor CAEN eligibile poate fi consultată aici (anexa 5 și anexa 5bis). 

În cadrul procesului de selecție vor putea fi evaluate și planurile de afaceri depuse de persoane care nu au participat la cursurile de formare antreprenorială organizate de beneficiarul contractului de finanțare în cadrul proiectului, dar care se încadrează in categoriile de grup țintă eligibile.
In conformitate cu Ghidul Solicitantului:
  1. întreprinderile nou înființate prin implementarea planurilor de afaceri selectate în urma procesului de evaluare și selecție, vor trebui sa aibă sediul social și, după caz, punctul/punctele de lucru, în regiunea Sud-Est;
  2. fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va trebui sa angajeze, la cel târziu șase luni de la data semnării contractului de ajutor de minimis, cel puțin numărul minim de persoane asumat prin planul de afaceri, proporțional cu valoarea ajutorului de minimis aprobat;
  3. se vor selecta pentru finanțare, exclusiv planuri de afaceri care vizează dezvoltarea de întreprinderi care activează în sectoarele competitive identificate prin intermediul SNC sau care au în vedere dezvoltarea în domeniile și subdomeniile de dezvoltare inteligentă și sănătate identificate prin SNCDI, în condițiile specificate de Ghidul INNOTECH și anexele sale;
  4. planurile de afaceri pot fi elaborate și depuse individual sau în echipă de mai mulți membri ai grupului țintă participanți în cadrul cursurilor de formare.
Activitatea de evaluare și selecție a planurilor de afaceri presupune derularea mai multor etape:
  1. verificarea conformității administrative și a eligibilității;
  2. evaluarea tehnico-financiara a planului de afaceri – punctajul maxim care poate fi obținut de un plan de afaceri în această etapă este de 100 de puncte. Planurile de afaceri care vor obține un punctaj final de minim 40 de puncte vor trece în etapa următoare a activității de evaluare;
  3. evaluarea planurilor de afaceri prin intervievarea candidaților – în cadrul acestei etape, fiecare candidat îți va prezenta planul de afaceri și va răspunde la întrebările formulate de către membrii juriului.
  4. finalizarea procedurii de evaluare și selecție a planurilor de afaceri – se va calcula punctajul final pentru fiecare plan de afaceri care a parcurs toate etapele aferente procesului de evaluare și selecție și a obținut cel puțin punctajul minim corespunzător etapelor II și III.

Stagiile de practică în întreprinderi simulate și în firme

Întreprinderea simulată este o metodă interactivă de învățare care vizează dezvoltarea spiritului antreprenorial al persoanelor din grupul țintă prin integrarea și aplicarea interdisciplinară a cunoștințelor și compețentelor dobândite în pregătirea profesională. Scopul acestei metode didactice este dezvoltarea competențelor antreprenoriale prin simularea proceselor și a activităților care au loc într-o întreprindere reală și relațiile cu mediul extern. Întreprinderea simulată facilitează dezvoltarea cunoștințelor tehnico-economice și juridice necesare într-o întreprindere reală, formând aptitudini și competențe care pot fi aplicate în majoritatea ramurilor economice/industriale.

Practica în întreprinderea simulată va familiariza studenții cu toate activitățile specifice unei firme reale;
  • lipsa riscurilor financiare, prin transpunerea tuturor activităților specifice unei firme reale într-un mediu virtual;
  • dobândirea și dezvoltarea abilităților de creare a identității vizuale pentru o firmă;
  • realizarea campaniilor de promovare;
  • organizarea activităților specifice resurselor umane;
  • negocierea cu reprezentanții altor firme simulate;
  • realizarea de tranzacții comerciale;
  • înregistrarea în contabilitate a tranzacțiilor;
  • dezvoltarea abilităților de lucru în echipă;
  • formarea unei gândiri strategice;
  • stimularea spiritului de competiție, prin stabilirea unor obiective provocatoare.
Instruirea va fi completată cu un stagiu de practică de 40 de ore efectuat de viitorii antreprenori în firme reale, care derulează afaceri similare afacerilor care au fost selectate prin concurs.
Image

Înființarea firmelor și semnarea contractelor de subvenție

Aceasta este etapa în care se vor înființa firmele care vor beneficia de subvenția de minimis. Întreprinderile nou înființate prin implementarea planurilor de afaceri selectate vor trebui sa aibă sediul social și, după caz, punctul/punctele de lucru, în regiunea Sud-Est. Lista codurilor CAEN eligibile pentru finanțare poate fi consultată aici (anexa 5 și anexa 5bis).
Image
În cazul în care o persoană al cărui plan de afaceri a fost selectat pentru finanțare a decis să renunțe și să nu demareze procedurile de înființare a firmei care va beneficia de ajutor de minimis, administratorul schemei de minimis va decide înlocuirea acesteia cu următoarea persoană de pe lista de rezerve, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut.

Cele minim 13 / maxim 32 întreprinderi ce vor fi finanțate vor semna contractele de subvenție și vor demara activitățile prevăzute în planurile de afaceri. După semnarea contractelor de subvenție, firmele vor primi subvenția de minimis. Toate contractele de subvenție de minimis vor fi încheiate până la data de 30 iunie 2022.
Image

Contact

Galați, str. Nicolae Bălcescu nr. 59-61

antres20.ugal@gmail.com