Curs de competențe antreprenoriale, concurs de planuri de afaceri, practică, mentorat
Etapa 1: ianuarie 2022 - iunie 2022
Activitățile aferente Etapei 1
Curs de competențe antreprenoriale
- Antreprenoriat, Responsabilitate şi Inovare socială – fundamente și instrumente aplicative;
- Managementul financiar al afacerii;
- Instrumente IT pentru gestiunea afacerii.
Fiecare cursant va primi o subvenție de 200 lei la finalizarea cursului și certificat de competențe antreprenoriale eliberat de ANC.
Selecția prin concurs a planurilor de afaceri ce urmează a fi finanțate
Planurile de afaceri vor primi finanțare în funcție de numărul de angajați prevăzuți în schema de resurse umane, astfel:
- Ajutor de minimis mai mic sau egal cu 40.000 de euro – minim 2 locuri de muncă nou create.
- Ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 40.000 de euro, dar mai mică sau egală cu 60.000 de euro – minim 3 locuri de muncă nou create.
- Ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 60.000 de euro, dar mai mică sau egală cu 80.000 de euro – minim 4 locuri de muncă nou create.
- Ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 80.000 de euro, dar mai mică sau egală cu 100.000 de euro – minim 5 locuri de muncă nou create.
-
întreprinderile nou înființate prin implementarea planurilor de afaceri selectate în urma procesului de evaluare și selecție, vor trebui sa aibă sediul social și, după caz, punctul/punctele de lucru, în regiunea Sud-Est;
-
fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va trebui sa angajeze, la cel târziu șase luni de la data semnării contractului de ajutor de minimis, cel puțin numărul minim de persoane asumat prin planul de afaceri, proporțional cu valoarea ajutorului de minimis aprobat;
-
se vor selecta pentru finanțare, exclusiv planuri de afaceri care vizează dezvoltarea de întreprinderi care activează în sectoarele competitive identificate prin intermediul SNC sau care au în vedere dezvoltarea în domeniile și subdomeniile de dezvoltare inteligentă și sănătate identificate prin SNCDI, în condițiile specificate de Ghidul INNOTECH și anexele sale;
-
planurile de afaceri pot fi elaborate și depuse individual sau în echipă de mai mulți membri ai grupului țintă participanți în cadrul cursurilor de formare.
-
verificarea conformității administrative și a eligibilității;
-
evaluarea tehnico-financiara a planului de afaceri – punctajul maxim care poate fi obținut de un plan de afaceri în această etapă este de 100 de puncte. Planurile de afaceri care vor obține un punctaj final de minim 40 de puncte vor trece în etapa următoare a activității de evaluare;
-
evaluarea planurilor de afaceri prin intervievarea candidaților – în cadrul acestei etape, fiecare candidat îți va prezenta planul de afaceri și va răspunde la întrebările formulate de către membrii juriului.
-
finalizarea procedurii de evaluare și selecție a planurilor de afaceri – se va calcula punctajul final pentru fiecare plan de afaceri care a parcurs toate etapele aferente procesului de evaluare și selecție și a obținut cel puțin punctajul minim corespunzător etapelor II și III.
Stagiile de practică în întreprinderi simulate și în firme
Întreprinderea simulată este o metodă interactivă de învățare care vizează dezvoltarea spiritului antreprenorial al persoanelor din grupul țintă prin integrarea și aplicarea interdisciplinară a cunoștințelor și compețentelor dobândite în pregătirea profesională. Scopul acestei metode didactice este dezvoltarea competențelor antreprenoriale prin simularea proceselor și a activităților care au loc într-o întreprindere reală și relațiile cu mediul extern. Întreprinderea simulată facilitează dezvoltarea cunoștințelor tehnico-economice și juridice necesare într-o întreprindere reală, formând aptitudini și competențe care pot fi aplicate în majoritatea ramurilor economice/industriale.
-
lipsa riscurilor financiare, prin transpunerea tuturor activităților specifice unei firme reale într-un mediu virtual;
-
dobândirea și dezvoltarea abilităților de creare a identității vizuale pentru o firmă;
-
realizarea campaniilor de promovare;
-
organizarea activităților specifice resurselor umane;
-
negocierea cu reprezentanții altor firme simulate;
-
realizarea de tranzacții comerciale;
-
înregistrarea în contabilitate a tranzacțiilor;
-
dezvoltarea abilităților de lucru în echipă;
-
formarea unei gândiri strategice;
-
stimularea spiritului de competiție, prin stabilirea unor obiective provocatoare.